همه چیز درباره لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

لپ تاپ:
این یک کامپیوتر کوچک قابل حمل با صفحه تخت و صفحه کلید تاشو است. (صفحه نمایش کریستال مایع). برخی از مدل ها را می توان با یک ایستگاه جفت کرد و به عنوان یک سیستم دسکتاپ کامل در دفتر عمل کرد.
لپ تاپ یکی از انواع مختلف رایانه های موجود در فروشگاه ژیون کالا است. این نوع کامپیوترها مانند رایانه های شخصی دارای قدرت محاسباتی و عملیاتی هستند. با توجه به ویژگی های زیاد این نوع رایانه ، به ویژه "قابلیت حمل" ، می توان از آنها در موارد مختلف و به صورت چند منظوره استفاده کرد.
تکامل کامپیوترهای لپ تاپ

اولین کامپیوتر لپ تاپ توسط کلید آلن در سال 1970 ایجاد شد. در سال 1979 ، اولین رایانه لپ تاپ توسط شخصی به نام gridewiliam mo ساخته شد. حافظه کامپیوتر 340 کیلوبایت بود. در سال 1983 ، توسط gavilan comput ، یک لپ تاپ با مشخصات زیر تولید شد
1

64 کیلوبایت RAM (قابل ارتقا تا 128 کیلوبایت) از سیستم عامل اختصاصی Gavhlan (قابلیت استفاده) MS dos نیز در دسترس بود. ریزپردازنده موس 8080 4 کیلوگرم وزن داشت و با چاپگر 4.6 کیلوگرمی عرضه شد.
رایانه فوق دارای یک فلاپی درایو بود که با سایر درایوهای فلاپی موجود سازگار نبود. در سال 1984 ، اپل Apple II را معرفی کرد. کامپیوتر فوق از نظر اندازه شبیه به یک کامپیوتر نوت بوک بود. سیستم فوق دارای یک ریزپردازنده 65 CO02 صد و بیست و هشت کیلوبایت حافظه ، یک فلاپی درایو 5.25 ، دو پورت سریال ، پورت ماوس ، کارت مودم و منبع تغذیه خارجی بود. وزن رایانه بدون در نظر گرفتن مانیتور 5 کیلوگرم بود. رایانه از یک مانیتور 9 اینچی تک رنگ یا یک پنل LCD اختیاری استفاده می کرد. به سپس ، در سال 1986 ، IM نمونه اولیه محصول را معرفی کرد. این سیستم از ریزپردازنده 8080 ، حافظه 256 کیلوبایت ، دو فلاپی درایو 3.5 اینچی ، پورت سریال و موازی LCD و محل اختصاصی برای مودم خارجی استفاده می کرد. رایانه فوق دارای نرم افزارهای خاصی مانند پردازشگر کلمات ، دفترچه تلفن و ... بود. این سیستم 5.4 کیلوگرم وزن داشت و به قیمت 3500 دلار فروخته شد. امروزه این نوع کامپیوتر دارای قابلیت های زیادی است که کاربران مربوطه را در همه سطوح راضی می کند.

تعمیر و نگهداری لپ تاپ
بهترین راه برای نگهداری نوت بوک مراجعه به وب سایت سازنده و دفترچه های راهنمای همراه دستگاه است.
● باتری: یکی از مهمترین دلایلی که می توانید یک نوت بوک بسازید قابلیت حمل و عمر طولانی باتری آن است. برای اینکه باتری بهترین عملکرد و عمر را داشته باشد ، اولین بار که نوت بوک را روشن می کنید ، 100٪ شارژ می شود (بین یک تا 3 ساعت) ، سپس بگذارید باتری کار کند تا حداقل به 10٪ برسد. این کار را 2-3 بار تکرار کنید تا زمانی که همه سلول ها بتوانند شارژ خوبی را نگه دارند. اگر همیشه از برق به روشن

از دستگاه استفاده کنید باتری را 100٪ شارژ کنید ، آن را از دستگاه جدا کرده و 1-2 بار در هفته شارژ کنید. هرچه عمر باتری کمتر باشد ، عمر باتری بیشتر می شود.

  • ۰۰/۰۷/۰۳
  • alireza876 abtahi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی